اخبار

تحقق دولت الکترونیک با توسعه دفاتر پیشخوان

تحقق دولت الکترونیک با توسعه دفاتر پیشخوان
سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از دفاتر پیشخوان استان گفت: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان در راستای توسعه دولت الکترونیک، تسریع امور و کاهش مراجعه مردم به اداره‌های دولتی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی را گام مؤثری در تکریم مردم و رفاه حال شهروندان خواند. وی افزود: امیدواریم تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان با عمل به اصل 44 قانون اساسی و حرکت در مسیر برون‌سپاری خدمات دولتی، رضایت خاطر و رفاه مردم را بیش‌ازپیش فراهم کنند.

وی اظهار داشت: خدمات ارائه‌شده در دفاتر پیشخوان دولت به‌موازات سایر ارکان توسعه دولت الکترونیک افزایش‌یافته و این واگذاری‌ها روند توسعه دولت الکترونیک را سرعت می‌بخشد.

شهامی ادامه داد: 90 دفتر پیشخوان خدمات دولت در استان قزوین فعال هستند که خدماتی مانند ثبت‌احوال، شهرداری‌ها، برق، گاز، آب و اپراتورهای تلفن ثابت و همراه از طریق این دفاتر به مردم عرضه می‌گردد.

مرتضی شهامی همچنین با اشاره به‌ضرورت واگذاری بخشی از خدمات دولتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت، نقش این دفاتر را در تسهیل روند ارائه خدمات به مردم مثبت و سازنده ارزیابی کرد و اظهار داشت: به‌کارگیری دولت الکترونیک و سامانه‌های هوشمند در دستگاه‌های اداری می‌تواند با از بین بردن ‌واسطه‌ها و ارتباط مستقیم گیرنده خدمت با ارائه‌کننده آن، زمینه بسیاری از مفاسد را از بین ببرد.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۸۶

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید