اخبار

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات:

هدف از ایجاد دفاتر پیشخوان توسعه دولت الکترونیک است

هدف از ایجاد دفاتر پیشخوان توسعه دولت الکترونیک است
جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین با محوریت آسیب‌شناسی وضعیت موجود و نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی استان در دفاتر پیشخوان دولت، به ریاست استاندار قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، در این جلسه مرتضی شهامی سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، به تشریح مستندات قانونی تشکیل دفاتر پیشخوان پرداخت و گفت: به استناد ماده 67 قانون برنامه ششم و با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای واگذاری پروانه جدید به متقاضیان، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال جوانان ایجاد می‌شود که این مهم نیازمند همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی در برون‌سپاری خدمات قابل‌واگذاری به این دفاتر است.

شهامی با اشاره به نظارت دقیق به عملکرد این دفاتر برای رفع مشکلات در سطح استان گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان در برون‌سپاری خدمات غیر حاکمیتی به دفاتر پیشخوان دولت در بهبود و توسعه دفاتر مؤثر است و گسترش خدمات الکترونیکی، سطح رضایت‌مندی بیشتری را در مردم ایجاد می‌کند تا آن‌ها در خانه یا محل کار خود با استفاده از ابزارهای ارتباطی و یا در صورت نیاز در دفاتر پیشخوان دولت، با آسودگی خاطر به خدمات اداری دستگاه‌ها دسترسی داشته باشند. شهامی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید از موازی کاری در برون‌سپاری خدمات خودداری کنند و همه موظف‌اند خدمات الکترونیکی خود را از طریق دفاتر پیشخوان ارائه نمایند و یکی از دلایل تشکیل این دفاتر، جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به‌سوی دولت الکترونیکی بیان شده است. در ادامه جلسه مدیران برخی از دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات در دفاتر پیشخوان نیز ضمن ارائه گزارش وضعیت برون‌سپاری خدمات، به تشریح مشکلات موجود ازجمله درآمد دفاتر و دلایل عدم اجرایی شدن برخی تفاهم‌نامه‌ها در واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت پرداختند. جمالی پور استاندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این استان برنامه خود برای برون‌سپاری خدمات را ارائه نکرده‌اند، گفت: دستگاه‌ها برای واگذاری خدمات مقاومت نکنند.

وی افزود: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت و ارائه خدمات در آن‌ها در راستای توسعه دولت الکترونیک، تسریع در ارائه خدمات به مردم و کاهش مراجعات مردم به ادارات دولتی انجام می‌شود.

۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۳۸

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید